Novinky a udalosti

preco potrebuju spolocnosti cudzie jazyky

Existujú viaceré spôsoby, ako pomôcť spoločnostiam zlepšiť ich postavenie na trhu a zvýšiť ich úspech. Dôležitou súčasťou, ale zároveň nie jedinou, je rozvoj jazykových a interkultúrnych zručností zamestnancov spoločnosti. Dôvody, prečo rozvíjať spoločnosť a zároveň zamestnancov, sa hľadajú jednoducho v prípade, ak je hlavným zdrojom dôvodu zložitá finančná situácia, ktorá sa môže zlým rozhodnutím prehĺbiť.

Zvyčajne spoločnosti nemajú dostatok zdrojov na vyčíšlenie stratených príležitostí  a z tohto dôvodu sa nemajú o čo oprieť pri rozhodovaní sa o ich strategickom rozvoji, ktorý by im napomohol k získaniu nových príležitostí.

Na základe štúdie “Effects on the European Economy of Shortages of Foreign Language Skills in Enterprise”, ktorá skúmala dopad nízkej jazykovej a interkultúrnej vybavenosti na malé a stredné podniky, bolo dokázané na základe odpovedí 2000 respondentov, z ktorých identifikovalo 11% nedostatok jazykových schopností ako hlavný dôvod straty zákazky (Európska komisia, ELAN, 2006). Štúdia pokračuje presným vyčíslením strát podnikov: „37 spoločností stratilo zákazky v hodnote medzi 8 až 13,5 milión €. 54 spoločností stratilo potenciálne zákazky v celkovej hodnote od 16,5 až 25,3 milión € a aspoň desať spoločností stratilo zákazky v hodnote cez 1 milión €.“
 
Tieto straty môžu mať drvivý dopad nielen na spoločnosti, ale i na ekonomiku, kedže podľa “Výročnej správy o európskych malých a stredných podnikoch 2013/2014” (2014) tvorili malé a stredné podniky s veľkosťou od 10 do 250 zamestnancov až 99,8% zo všetkých aktívnych spoločností v Európskej únii, čo je v kontraste s predstavou, že svetovou ekonomikou hýbu medzinárodné spoločnosti. Slovenská ekonomika je na 13. mieste v rámci exportu v Európskej únii (Európska komisia, Eurostat, 2013). Medzi najdôležitejších obchodných partnerov Slovenska patrí Ruská federácia (18,5%), Španielsko (17,1%), Spojené kráľovstvo (15,6%), Čína 13,9% a Nemecko, Holandsko, Česká republika a iné (Štatistický úrad Slovenskej republiky, 2015). Celkovo hlavné exportné krajiny predstavujú 93,5% celkového exportu Slovenskej republiky. Pre firmy, ktorých cieľom je poskytnúť svoje služby a tovary na trhoch vo viacerých krajinách, je rozvoj jazykových zručností zamestnancov súčasťou strategických plánov.

Rozmanitosť trhov je obrovská a znalosť cudzieho jazyka zamestnancov nebola pre 86,9% spoločnosti rozhodujúcou voľbu exportnej krajiny (Európska komisia, ELAN, 2006). Takéto rozhodnutie prináša pre spoločnosti viacero výziev, pričom sa musí sústrediť na rozvoj jazykových znalosti zamestnancov a pomoc tretích strán pri budovaní obchodných vzťahov.

Znalosť cudzieho jazyka prináša spoločnostiam výhody vo forme informácií dostupných výlučne v lokálnom jazyku, rokovaniach, starostlivosti a budovaní dlhodobých vzťahov so zákazníkmi. Jazykové vzdelávanie si vyžaduje kontinuálny prístup a znalosť anglického jazyka už nie je určujúcim faktorom, ale skôr nevyhnutnosťou pri obchodnom styku, pričom viacjazyčnosť spoločností je určujúcim faktorom na získanie dôležitej konkurenčnej výhody.

Prečítajte si viac: Firemné jazykové kurzy vo Vallise

Zdroje:

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Jazykovú školu Vallis nájdete aj na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a Linkedin

    

Kontaktujte nás

Radi by ste nás navštívili?
Pozrite si aktuálne otváracie hodiny.

Používame Cookies
Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.